Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 6 december 2011

Julmarknad i Grafikens Hus


I söndags stod jag på julmarknaden i Grafikens Hus som jag hade blivit inbjuden till. Det var riktigt roligt, trevliga, glada utställare och många intresserade besökare. Man hade ju invigning av Hiram-utställningen samma dag så det drog en hel del besökare även till oss utställare. En del av utställarna hade jag träffat tidigare också, vid Kreativa marknaden i Stallarholmen för några år sedan till exempel, där träffade jag Elisabeth Johansson som då sålde sina fantastiska kokböcker. Nu var hon här på Grafikens hus med sina Lakrits-spa produkter som verkade fantastiska. Hon bjöd även på härliga positiva energier med sin närvaro. En varm och generös personlighet precis som sin syster Annika Wilhelmsson. Annika var även hon med i Grafikens Hus med sina vackra smycken som hon tillverkar själv. Hon har en fin blogg .
Dessutom så träffade jag en kvinna som var så vansinnigt bekant men jag förstod inte varför, till slut efter en del prat om var vi möjligen kunde ha träffats tidigare så kom vi fram till att det var i samband med "sörmländska gåvor"- projektet som jag kom med i men som jag av vissa anledningar blev tvungen att avstå ifrån. Där var även hon med. Marie-Louise Hegewald. Skönt när saker och ting faller på plats.
Det var en givande dag med många besökare som var sugna på tovningskurser bland annat, vilket bådar gott för framtiden. En och annan bekant dök upp, både gamla kunder från min butiks-tid i Strängnäs och Malmköpingsbor som åkt för Hiram-utställningen.
Måste säga att det var nog den gemytligaste och trevligaste utställning/marknad jag har deltagit i, så god och glad stämning. Åker gärna tillbaka nästa år.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar