Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 14 december 2011

Knepig förkylning och nya prislappar

Jag har varit så mallig tidigare över att jag klarar mig från förkylningarna som sonen och mannen åker på med jämna mellanrum, men den här gången bet sig bacillusken fast även hos mig. Märkligare förkylning har jag inte varit med om tidigare. Värk i knäna och "sårig" hals var de första symptomen, sedan spred sig värken till varenda led i kroppen och "kli" i öronen tillkom. Inget mer händer.Ingen snuva ens! Precis som om förkylning "hängt sig" och inte kommer varken framåt eller tillbaka. Irriterande faktiskt. Bättre att få det gjort och överstökat än att gå och känna sig kanonförkyld i kroppen utan att egentligen vara det.
Hur som helst så har jag suttit och grejat lite med nya prislappar och gjort några julkransar utav lummer och lingonris, det ska till ett grått tovat hjärta med lite pärlor också  mitt i kransen, det ska jag jobba på idag tänkte jag.
Jag är lite orkeslös ändå av den här "icke-förkylningen". Det gör att jag är lite saktfärdig  så den största ansträngningen är att gå ut med hunden, vilket är riktigt skönt, frisk luft är nog ett botemedel det med. Märkligt att det känns som om man har hög feber fast man inte har det.
Nu har jag fått beklaga mig lite också, hoppas att det hjälper till att jaga viruset alla världens väg, långt bort från oss.
I dag är sista dagen för utlottningen av tovade hjärtan, så passa på att anmäl dig om du inte har gjort det redan. I morgon ska vinnare koras!

Önskar er alla en frisk och härlig andventsonsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar