Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 24 januari 2012

En fråga eller kanske mer en tävling faktiskt

Jag försöker få till lite nytt till butiken samtidigt som jag känner att jag borde göra lövet färdigt nu samtidigt som jag behöver planera och tillverka för mässan i April. Tiden räcker inte känns det som just nu, men istället för att jaga upp mig så har jag gjort en grov planering och tar en sak i taget, då slipper jag känna mig stressad i alla fall.




Ser ni vad stort det här är från början och hur mycket det har krympt när det är färdigt? Visst är det häftigt att man kan göra en hållfast textil av bara lös ull, varmt vatten, lite såpa och friktion.

 Jag har en liten fråga till er som kommer in och läser här mellan varven, Vad tror du att det ska bli av det du ser på bilderna i det här inlägget? Vilken art kanske jag borde fråga annars är det för enkelt?
Gissar du rätt och blir dragen som vinnare så får du en påse med ull i blandade färger och ett par filtnålar. Men du måste även länka till min blogg från din egen och lämna en kommentar så jag vet att du är med eller lägga upp en länk till min blogg, www.makalostfiltmakeri.blogspot.com på din fb-sida.
En ledtråd; Det ska vara sex stycken sådana här, i mitten ska det bli lite gult och svart och nedanför ska det till lite grönt på något vis.

Skulle det vara så att ingen knäckt nöten om några dagar(Vilken sort) så får jag väl komma med bättre ledtrådar, hur som helst så är tävlingen slut den 7/2 då får vi se hur det gick.
Hoppas att ni vill vara med och Lycka Till!

3 kommentarer:

  1. Ja jag tror bestämt jag vet men sitter på jobbet o har ingen dator. Jag länkar ikväll när jag är hemma . Mitt svar är En blomma :) // Tvärslå

    SvaraRadera
  2. Jo det är sant... men vilken sorts blomma ska det bli, det är det jag vill veta men glömde skriva så utförligt. Tror jag lägger till det nu, bra att du gjorde mig uppmärksam på mitt misstag. Tack Tvärslå! Och Lycka till igen!
    /Moni

    SvaraRadera
  3. Jag länkar till din sida och gissar egentligen på ros fast det var för enkelt så jag gissar på rosa vallmo som är en sån vacker blomma:).
    //Maria

    SvaraRadera