Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 18 januari 2012

Lövet

Här är en liten glimt av ett utkast till mitt löv. Jag har funderat mycket fram och tillbaka innan det blev klart. Man skulle ju visa vem man själv är i det man gör med sitt löv tolkade jag det som och det gav upphov till massor av idéer. Jag vill ju ha med naturen och ullen eftersom det är så stor del av mig, skulpterandet är också en stor del av den jag är och jag brinner för rättvisa och respekt, att ta hand om vår natur på ett vördnadsfullt sätt, jag är både väldigt social och har behov av ensamhet, jag är andligt intresserad och även realistisk, starkt intuitiv, kreativ och har behov av ordning omkring mig. Älskar att skratta ordentligt ihop med familj och vänner men även att vara en del i allvaret som finns i våra liv. Jag avskyr skitsnack och förtal och uppskattar när folk är raka och tydliga, det underlättar allt anser jag.  Plötsligt ser jag hur mycket som helst som är jag men det gäller väl att ta fram det mest utmärkande, kanske inom den skapande delen, och tolka det så att det passar till ett löv, så till slut kom jag fram till något som jag tycker passar. Färdigt löv får ni se då det är klart med utställningen på Liljevalchs, jag vill ju inte gå händelserna i förväg. Ska bli så spännande att se alla dessa tusentals löv som skapats, förstår vilken mångfald av uttryck och materialval som visas upp då. Det får man ju bara inte missa känner jag.

4 kommentarer:

  1. Gah! Måste man visa vem man själv är i det där lövet??? I så fall är jag en blomsterflicka i vackra färger! Känns precis som jag.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Lämnar ett tassavtryck när jag kikar förbi lite och läser.
    Hoppas du får en fortsatt bra dag!

    ------------------

    ..::Fotobloggen om vikt och träning utan gym eller dieter::..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tassade in här då Lavali, kikade lite på din blogg och önskar dig lycka till med att nå dina mål. /Moni

      Radera
  3. Visst ska det bli spännande att se alla löv i sommar! Och försöka hitta dem som man har sett på bloggar.
    Örebro: Hör gärna av dig om du åker till Örebro. Konsthantverkarna kommer att ha stängt för renovering och uppfräschning från lördag 11 februari kl 15.00 till lördag 3 mars kl 10.00.

    SvaraRadera