Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 9 januari 2012

lite annat på gång!
Jag ville prova att tova in lite spetsar och broderier som jag har fått utav min svärmor och som hon i sin tur tagit vara på efter sin mor. vi får se hur det blir när det blir klart. Annars har jag ägnat åtskilliga dagar denna sista vecka åt att planera och verkställa en omstyling av min äldsta dotters lägenhet.
Jag och yngsta dottern har samarbetat med detta och vi har haft så roligt. Vi har tagit en del begagnat som vi själva kunnat avvara, vi har handlat på blocket, på loppis och även köpt en del nytt. Även släkten var med och bidrag med lite pengar till de olika fynden vi gjorde.
Därefter evakuerade vi dotter nr ett i två dagar till dotter nr två´s lägenhet och sedan slet vi som djur i två dygn med att sy, inreda, måla, köra möbler och kånka in dem. I går kväll kvart över sex fick hon återvända hem med sin lille son.
Vilken glädje i deras ansikten när de kom in i sitt nya hem. Det var verkligen värt varenda minut och varenda krämpa vi ådragit oss i det här hårda arbetet. (Och vi har skrattat väldigt mycket under tiden åt alla våra fadäser och vår förvirring i stressen, och haft så kul.)
Vi fixade köket, vardagsrummet och hallen. ska ta lite detaljbilder på saker vi gjort och visa dem här sedan

Men nu blir det bara en bild på senaste tovningsprojektet. Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar